Najczęstsze wady postawy u dzieci – co powinno zaniepokoić

Chyba każdy rodzic wskazuje dzieci jako swoją główna motywację życiową do pełnienia ról społecznych. Dbamy o nie, troszczymy się o ich potrzeby i zdrowie. Na co zwrócić uwagę, by nie przegapić sygnałów świadczących o możliwych dolegliwościach i chorobach mogących mieć wpływ na całe życie naszych pociech?

Przede wszystkim nie bagatelizuj żadnych objawów. Wiadomo, że wczesny wiek rządzi się swoimi prawami i stosunkowo często dzieci skarżą się na różne dolegliwości bólowe. Jednak najgorsze, co możesz zrobić, to zignorować swoje dziecko. Oczywiście nie zawsze potrzebny będzie specjalista taki, jak np. ortopeda Warszawa, jednak zawsze warto skonsultować się lekarzem pierwszego kontaktu, który w razie potrzeby wskaże dalszą drogę leczenia.

Wady postawy u dzieci

Wady postawy stały się powszechnym problemem medycznym, jaki dotyka nasze dzieci. Szacuje się, że aż 80% kilku i kilkunastolatków ma problemy z postawą, które nieleczone, mogą wpływać na całe dorosłe życie. Do najpopularniejszych zaliczamy: plecy okrągłe, skoliozę, płaskostopie, koślawość kolan i stóp. Prowadzeniem leczenia w przypadku stwierdzenia takich wad zajmuje się ortopeda. W zależności od miasta, w którym mieszkasz ortopeda dziecięcy Warszawa, bądź ortopeda dziecięcy Gdańsk podejmie odpowiednie kroki, by ulżyć dziecku i zadbać o jego zdrowie w dorosłym życiu. Pamiętaj, że w większości przypadków uporczywe, bolesne leczenie jest ostatecznością. Zwykle wystarczy mała ingerencja w postaci wkładki do butów, czy po prostu zestaw odpowiednich ćwiczeń korekcyjnych. Objawy, które powinny wzmóc Twoją czujność przed konsultacją u ortopeda dziecięcy Warszawa, to z pewnością: nadmierne garbienie się, wysunięcie głowy oraz barków do przodu, asymetryczne ustawienie łopatek, barków czy miednicy.

Profilaktyka kluczem do zdrowia

Jak głosi stare przysłowie: lepiej zapobiegać niż leczyć. Prawdę tę potwierdzi każdy ortopeda dziecięcy Gdańsk. Ćwiczenia fizyczne są niezwykle ważnym aspektem w rozwoju młodego człowieka, bowiem coraz bardziej obecny, siedzący styl życia sprzyja wadom postawy. Ważne jest, by ćwiczenia były dopasowane do wieku i możliwości dziecka. Jego predyspozycje oceni ortopeda, a także wskaże fizjoterapeutę, który ułoży plan ćwiczeń zapobiegający niechcianym kontuzjom, a także kompleksowo wzmocni szkielet młodego człowieka.