Ból biodra – kiedy zacząć się martwić

Ból biodra może być spowodowany różnymi czynnikami. Niejednokrotnie jest objawem sygnalizującym jedynie przeciążenie, które powinno ustąpić samoistnie. Jednak czasami jest to ostrzeżenie o nasilającej się chorobie, której leczenie odbywa się w jednostkach specjalistycznych takich, jak np. szpital ortopedyczny Poznań.

Jeśli doświadczasz uciążliwości, jaką jest ból biodra i powraca ona cyklicznie lub, co gorsza, w ogóle nie mija, pomyśl o konsultacji ze specjalistą. Może być to oznaką jednej z wielu chorób, której objawem jest ból biodra. Do najpopularniejszych z nich zaliczamy: biodro trzaskające, zapalenie stawu biodrowego, rwę kulszową, osteoporozę oraz chorobę Perthesa. Przyczyną mogą być również kontuzje. Najpoważniejszą z nich i wymagającą leczenia w instytucjach typu szpital ortopedyczny Warszawa jest złamanie kości udowej lub miednicy. Są to urazy , które mogą nawet zagrozić życiu.

Nie czekaj zbyt długo!

Jeśli odczujesz ból biodra nie panikuj i nie jedź od razu do instytucji typu szpital ortopedyczny Poznań. Zostaw to rozwiązanie po wykluczeniu najczęstszej przyczyny- przeciążenia. Daj nogom odpocząć i obserwuj, czy objawy nie mijają samoistnie. Jeśli nie, poproś lekarza pierwszego kontaktu o skierowanie do ortopedy, który oceni czy konieczne będzie leczenie w warunkach szpitalnych, które oferuje np. ortopeda Warszawa. Tam z pewnością uzyskasz pomoc, a przede wszystkim – trafną diagnozę, która umożliwi leczenie sprawdzonymi metodami.

Etapy leczenia

Zwykle w pierwszej kolejności podaje się leki przeciwbólowe i przeciwzapalne. Popularne są również zastrzyki wprost do stawu. W przypadku niektórych schorzeń niezbędne są zabiegi takie, jak artroskopia czy wstawienie endoprotezy. Wiąże się to niestety z dłuższym pobytem w szpital ortopedyczny Poznań, a także długotrwałą rehabilitacją także w warunkach ambulatoryjnych. W takim wypadku niezbędna będzie konsultacja ze specjalistą z zakresu rehabilitacji, który zaleci odpowiednie zabiegi oraz wskaże miejsce, gdzie mogą zostać przeprowadzone.