Nieodśnieżone chodniki przyczyną kontuzji

Urazy rąk są najczęstsza przyczyną interwencji ortopedycznych w okresie zimowym. Winić za to możemy nieodśnieżone bądź pokryte lodem chodniki. Mimo że dbanie o ich stan to żmudna praca służb miejskich, wysiłek wart jest włożonej pracy.

Urazy rąk mogą być bardzo zróżnicowane w zależności od rodzaju upadku. Nie zawsze chirurgia ręki Gdańsk będzie konieczna. Zwykle wystarczy założyć opatrunek gipsowy na okres 4-8 tygodni, by kość zrosła się prawidłowo. Do takich sytuacji zaliczamy zwykle urazy nadgarstka: złamanie końca dalszego kości promieniowej oraz złamanie kości łódeczkowatej. Należy jednak podkreślić fakt, że zastosowanie samego opatrunku gipsowego zda egzamin w przypadku braku przemieszczenia. Jeśli dojdzie do przemieszczenia się odłamków kości, chirurgia ręki Warszawa będzie nieunikniona.

Schorzenia groźniejsze od kontuzji

Równie częste co kontuzje są schorzenia dotyczące rąk. Wiele z nich wymaga leczenia operacyjnego. Choroby, w których chirurgia ręki Gdańsk będzie konieczna, to przede wszystkim: zespół cieśni nadgarstka, Gangliony, palce trzaskające, łokieć tenisisty czy przykurcz Dupuytrena. Każda z tych przypadłości wiąże się z bólem, który chirurgia ręki Warszawa może z powodzeniem niwelować. Należy podkreślić, że chirurgia ręki Gdańsk to oddzielna gałąź medycyny łącząca w sobie wiedzę z zakresu ortopedii, chirurgii ogólnej oraz naczyniowej. Nie każdy chirurg poradzi sobie z chirurgia ręki Warszawa, więc w razie konieczności warto znaleźć specjalistę w leczeniu schorzenia, które nas dotknęło.

Gdzie szukać pomocy?

Droga dotarcia do specjalisty będzie inna w zależności od tego czy doznamy urazu, czy chorujemy na konkretne schorzenie. Jeśli mamy do czynienia z urazem, sprawa wydaje się prosta – zgłaszamy się na pobliski SOR, gdzie wykonane zostanie zdjęcie RTG. W razie konieczności specjalistycznego leczenia zostaniemy skierowani do miejsca, gdzie chirurgia ręki Gdańsk zostanie wykonana. Inaczej sprawa wygląda, jeśli nie wiemy dokładnie, co nam dolega. W takim wypadku droga dostania się do specjalisty jest bardziej złożona: należy zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu, który wystawi skierowanie do ortopedy.