Schorzenia kręgosłupa problemem cywilizacyjnym

Siedzący tryb życia znacząco przyczynia się do problemów z kręgosłupem coraz większej liczby ludzi. Obecnie szacuje się, że aż 45% ludzi zmaga się z bólami i schorzeniami. Kiedy operacja kręgosłupa jest konieczna?

Mimo iż kręgosłup stanowi podstawę naszego szkieletu scalającą w całość jego najważniejsze elementy, operacja kręgosłupa jest ostatecznością w jego leczeniu. W wielu przypadkach metody nieinwazyjne mają olbrzymią skuteczność. Jeśli więc zmagasz się z bólami, skonsultuj się ze specjalistą, jakim niewątpliwie jest fizjoterapeuta Warszawa.

Najczęstsze schorzenia

Większość zmian zwyrodnieniowych kręgosłupa spowodowanych jest nadwagą oraz brakiem ruchu. Są również te, na które wpływ ma genetyka i osobiste predyspozycje. Rwa kulszowa, dyskopatia, stenoza lędźwiowa czy osteoporoza to tylko kilka z nich. Choć każde ma inne podłoże, podstawowy objaw jest ten sam- ból. Jak sobie z nim radzić?

Zacznij od rehabilitacji

Odpowiednio przygotowany fizjoterapeuta Warszawa będzie w stanie przygotować plan ćwiczeń, który wzmocni kręgosłup. Finalnie doprowadzi to do ograniczenia, bądź całkowitej eliminacji dolegliwości bólowych. Nie próbuj jednak leczyć się bez konsultacji z fizjoterapeuta Warszawa. Takie działanie może bowiem przynieść więcej szkody niż pożytku. Rehabilitacja Warszawa musi uwzględnić nasze predyspozycje i możliwości, a bez specjalistycznego przygotowania merytorycznego nie będziemy w stanie wziąć pod uwagę wszystkich zmiennych. Co zrobić, gdy rehabilitacja Warszawa nie działa?

Przede wszystkim konsultuj!

Operacja kręgosłupa może nieść za sobą wiele komplikacji dlatego warto przed decyzją o jej przeprowadzeniu skonsultować się z kilkoma specjalistami. Na szczęście operacja operacji nierówna i istnieją metody mniej inwazyjne jak chociażby endoskop. Charakteryzuje się on dużym bezpieczeństwem, jednak nie zawsze przynosi ulgę. Szacuje się, że blisko 40% osób po operacja kręgosłupa nie przestaje się skarżyć na bóle pooperacyjne. Dlatego takie decyzje warto przemyśleć kilka razy.